Kızım yemek yemiyorr:(

cooper soruyor: 3

Merhaba anneler 

Bizim sorunumuz çoğu anne gibi, yemek yemeyen bi kızım var. Şöyleki kızım şuan 1yaşında hala anne sütü emiyor. Ama sütüm öyle çok dolu dolu değil zaten çalıştığımdan dolayı günde 3kere emebiliyor. Ondada karın doyucak kadar geldiğini sanmıyorum. Onun dışında önceleri sabah yumurtasını öğlen çorbasını reklamla veya bir oyuncakla oyalayarak çok güzel tabak dolusu yedirirken son zamanlarda özellikle 20gündür kızım o şekildede ağzını asla açmaz oldu. Çok acıkıyor açlıktan ağlıyor fakat binbir zahmetle 2kaşık anca yedirebiliyorum onun dışında sadece mandalina yiyor bende hergün mecburen vitaminsiz kalmasın diye bir mandalina veriyorum. Aç bıraktım bisüre yemek vermedim iyice acıkmasını bekledim sonrasında acıkıp ağlayıp buzdolabını gösteriyor ama kendi kendine asla ağzını açıp yemiyor. İlla birşekilde onu oyalamamız gerekiyor. Oyalamayınca sürekli ağlayıp ağlayıp yememeye devam ediyor. Artık sabrım kalmadı tükendim bu yemek yedirme zamanlarından. Ayrıca bebeğim yaşıtlarına göre zayıf tamam sağlıklı ama bu şekilde kendine bırakırsam 2kaşıkla günü geçirip durucak. Kilo alımıda boy uzamasıda sağlıklı olmayacak.

Tavsiyelerinizi bekliyorum.

Bu soruyu cevapla


3 Cevap


ayazlali

Önüne kendi yiyebileceği şeyler koyun. Eliyle alsın yesin. Çorbayı da kırılmaz yayvan bir kaba koyun, kaşığa süre süre, dağıta dağıta yesin. Hiç yerken önüne film eğlence açmayın, o da normal, yani eğlencesiz, yemeye alışır. Onunla beraber yemeğe oturun ama onun yemesi ile hiç ilgilenmeyin. Bitirince (genelde benim oğlum çatalı, yemekleri üye atmaya başlardı doyunca) hemen mama sandalyesinden indirin ve bir dahaki öğüne (ya da atıştırma saati, ya da yemek düzeniniz neyse) kadar birşey vermeyin. Sevdiğini bildiğiniz şeyler sunun, yanında yeni şeyler de sunmaya başlayın yedikce. Ağzına siz sokmayın, yemeğini kendi yemeli. Siz yemek olarak ona ne sunacağınıza karar verirsiniz, o ise ne kadar yiyeceğine. Yemek bir eğlence ya da üstünlük savaşına dönmemeli, yoksa çocuk öyle alışır yemeye. Kolay gelsin ☺️



nunu83

Benim kızımda aynı hatta daha beter durumdayız 11 ay bitecek 5. Ayda meme reddi sonrasında sırf mücadele ne bir yemek ne bir mama beğendiremedik çorbayı görür görmez öğütmeye başlıyor mamayı geceleri şırıngayla zorla veriyorum sadece 2 kere çoğu Zaman uykusu bölünüyor 100 ml mama vercem diye😥sonrasında 2 saat sallamak zorunda kalıyorum uykusunun bölündüğünemi yanayım bazen verdiğim mamayı da kusuyor her öğünüm azap işkence 3 öğün vermeye çalışıyorum her öğünü ilk yediğinde bir kusuyor birdaha hazırlıyorum 3 öğün bana oluyor 6 öğün ikiz Bebek bakar gibiyim ve kusmuk temizlemekten psikolojim bozuldu bari mama içsin sorunsuz bu ayda 500 ml içmesi lazım Dedi doktor. Ama ne mümkün 11 aylık 8 kilo ben bu çocuğa ne yedirip büyütücem hergünüm üzüntü yardım edin bize


cooper

Malesef malesef benim kızımda 1yaşında 8.500kilo geçen ay 9olmuştuk son 10gündür hastalık yüzünden hiç ama hiçbişey yemedğinden 500gr vermiş:( önüne koyuyorum dediğiniz gibi ama hemen hepsini yerlere döküyor sonra tamam yemek bitti deyip kaldırıyorum ardından ağlayarak kucağıma gelmeye çalışıyor kucağımdada sürekli buzdolabını gösteriyor yani istediği şey sadece meyve yemek. Onuda mırıl mırıl yani azıcık hemen bıkıp bırakıyor. 

Mesela benim anlamadığım diğer şeyde mamasını kaşıkla yedirmeye çalışıyorum kesinlikle ağzını açmıyor görseniz tamam bu çocuk aç değil dersiniz ama çaktırmadan reklam açıkken mamayı sulandırıp biberona koyup verdiğimizde eğer dalmışsa ordan içiyor. 

Kendi haline bıraksam evet sadece istediğini iki gram yiyip bıralıcak böyle böle hem kilo almıyor hemde boy uzaması ve gelişimi ilerlemiyor. Arada kaldım ne yapıcam bilmiyorum. Zaten zayıf bi bebek iyice zayıflıcak diye ödüm kopuyor. Mesela geçen acıkmıştı köfte pilav koydum önüne yarısını yedi gerisini fırlattı sonra yemek bitti diyip kaldırdım. 5dk sonra reklama daldı ağzına çaktırmadan verince veya bebeğe vericem diyince ağzını açıp yiyor. Diğer şekilde bıraksam tabağın yarısı duruyor binbir bahaneyle yiyor bende kıyamıyorum tabağı kaldırıp dökmeye bari diyorum oyalayarak yedireyim:( 

Çok uzun yazdım biliyorum ama psikolojim bozuldu ne yapıcam bilmiyorum.



Cevaplamak için Üye ol