Doğum öncesi muayene

doa1974 soruyor: 10

bazı doktorlar doğumu bir an önce başlatmak için vajinal muayene yapıyormuş. 37. haftada bu muayeneyi yaptıran var mı? çatı muayenesi denen şeyle aynı şey midir? herhangi bir sakıncası var mı, yaptırmayıp beklemek daha mı sağlıklı? 37. haftada yapılan muayene 38. haftada doğuma sebep olursa 2 hafta erken doğum olmuş olmuyor mu?

Bu soruyu cevapla


18 Cevap


_beyazmelegim

Dediğimiz şey basima geldi.hic bisey yiokken rutin kontrolde 35 haftada Dr muayene yPti hic sebepsiz.ben de acemilikten itiraz etmedim.ve kanamam basladim o gün doogum yaptim...


doa1974

:( 35 de oldukça erkenmiş. bana önerilme sebebi doktorun izin dönemine kalmadan doğumun gerçekleşmesi ama neticede 2 hafta erken olmuş oluyor doğum. bir de kanama, su kesesinin erken patlaması gibi doğumu zorlaştıracak şeylere sebep olur diye endişe ettim zaten.


iflah_olmaz

ben hiç muyeneye falan girmedim.ne de doktorum böyle bişey talep etti.sakin sakin doğumumu beklerdik...bence uyarın ve tereddütünüzü iletin doktorunuza.


doa1974

gönlüm ondan yana. fakat bu temmuz ağustos aylarında neredeyse tüm doktorların eşzamanlı izin alması yüzünden ortada kalma korkusu oluyor. 3 doktorla görüştüm üçü de tam benim doğum tarihimde 1-3 haftalık izindeler, ikisinin çakışıyor hatta. başlıbaşına stres vesilesi, 3 tane de yedek doktor ayarlanmaz ki...


bbade

Sayet rahim dogum hazirligina baslamissa ve sancilarda duzen yoksa dogumu baslatmak icin degil rahimi uyarmak icin yapiyorlar.

Bana da yapti dr. Bebek kanaldaydi acilma vardi ancak sancim duzensizdi.

ve bu uyarilmadan tam 1 hafta sonra dogum yaptim. Kanama herkeste olmuyor. Benim kanamam oldu kardesimde hic olmadi.

Illa 40 da dogum yapcaksiniz diye bir sey yok ki ona takilmayin. Kardesim 38 de ben 39 da diger kardesim 41 de ddogum yapti ve hicbirimizin bebeginde en ufak bir sıkinti olmadi.



bbade

Yani durduk yere vajinal uyari yapmiyor dr lar.


asliheren

Bahsettiginiz sey beklenen dogum tarihi gecildikten sonra ve belli sartlar varsa yapilmali diye biliyorum.ki bu sartlar saglansa bile yine de herkese uygulanabilirligi yok.sizin hem haftaniz cok erken hem de herhangi bir acilma ve ilerlememe vs yok anladigim kadariyla.41 de olsaniz ve rahimde yumusama ve acilma vs olsa olurdu.onun disinda doktorun izne cikmadan once dogum olsun diye mudahale etmesi bebege haksizlik sanki.belki dokunulmasa 38 de dgl de 41-42 de dogacak.


nevinc

Mrb 40 haftada doktorum 10 gun daha bekleyebiliriz karar senin demesine ragmen suyum sinirdaydi riske giremedim suni sanci taktilar sancilarim duzensizdi ama rahim yumusamisti bebekte dogum kanalindaydi ebe gelip rahimi harekete gecirdi ama ne gecirdi ölüp ölup dirildim fakat rahim harekete gecti duzenli sancidan sonra 3, 5 saat icinde doğum yaptim ozet şu ki gününüz dolmadan yaptirmayin belki o zaman zarfinda suyunuz gelicek cok kolay bir doğum yapicaksiniz kaldi ki bebegin anne karnındaki 1 dk bile cok onemli iyice düşünun derim saglikli bir avazda dogumlar ihsallah Allah yar ve yardimciniz olsun sevgiler.



nevinc

Bu arada çati muaynesi farkli alttan muayne edip catinin genisligine bakiyo biraz aciyo bebegin kilosuyla karsilastirip bebegin rahat gecip gecemiycegini karar veriyo normal doğum dusunen herkeze yapiliyo.


chulya

Ne zaman doğması gerektiğine bırakın bebeğiniz karar versin. Doktorun bu yaklasımı sizin veya bebeginizin sağlığından ziyade kendi tatil planları ile alakalı. Zamansız müdahele gereksiz sezaryene davetiye ćıkartır.



Cevaplamak için Üye ol